Härlig dag!

Aj, jag har så jävla ont i kroppen just nu. Mest i armarna och arslet, haha. Varför? För igår var jag - och alla klasser från år 5-9 (dom som hade anmält sig) - i Romme! Jag hade jätte kul hela dagen, och jag åkte med dom bästa i backen - Madde, Rebecca och Diana :D Tyvärr kan jag inte riktigt säga att vi var "bäst" i backen när det gäller åkningen. Alla vi åkte snowboard som ingen prövat på förr, och vi kunde inte ens stå upp på brädan i början! Men sen gick vi i snowboard-skola (det ingick i paketet man beställde från skolan) och hade väärldens sötaste lärare! Han hjälpte oss mycket och efter en timmes lektion kunde vi åka hyfsat (fast vi sög fortfarande) bra, med tanke på allt vi lärt oss under en timme och dags för lunch! Jag, Madde och Diana åt hamburgar-mela medans Rebecca tog spagetti-lunch, men vi satt såklart alla tillsammans och åt :). Efter lunch var vi redo ut i backarna (eller backen) igen och upp på brädan. Det kändes doc, som man hade glömt allt under lunchen, men allt kom fort tillbaks igen. Idagens slut tyckte jag att det gick "mycket väl godkänt" för att aldrig åkt förut :D Resan hem gick okej (tog ca. 3.30 h), mådde lite illa emellanåt. Men vi hade kul medans så det var inte så mycket till problem. När jag kom hem var jag helt ut körd, men hade inte då ont någonstans. Utan det var sen, idag, på morgonen allting kom! Fyfan, säger jag, det gör OONT! Jag tror inga andra  har lika ont som vi har, för dom flesta stod nog stabilt på deras snowboard/skidor/blades och ramlade inte lika mycket som vi gjorde - haha! + jag fick 'någons' snowboard (diana) rakt i arslet! Och inte "lite försiktigt" utan med en jävla fart! Så i början hade jag lite svårt att gå, men det bättrade sig, men kom doc tillbaks idag -.- haha. Vi har funderat på att åka till Väsjöbacken i helgen och öva mer på våra snowboard moves (asg!) men då ska också Dipti med, som tyvärr inte kunde följa med till romme!


140356-236
tack för en underbar dag my favorite crew, älskar er mest! 140356-145



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback